Naprawa stacyjki Honda Civic VII K20A2 – wysyłkowa realizacja z Płocka
Silnik K20A2 w Hondzie Civic VII to coś, co każdy fan japońskiej motoryzacji zna i szanuje. 200 KM, wolnossące VTECowe emocje i niezawodność – dopóki… nie odmówi posłuszeństwa stacyjka.
Tak właśnie było w przypadku właściciela Hondy Civic VII z 2006 roku, z silnikiem K20A2 o pojemności 1998 cm³, który zgłosił się do nas po tym, jak kluczyk zaczął się zacinać, a uruchomienie auta stało się loterią. Na szczęście znalazł naszą ofertę online i postanowił działać, zanim auto całkiem stanie.
Klient zdemontował stacyjkę w swoim warsztacie w Płocku i przesłał ją do nas, razem z dwoma kluczami. Poprosił o pełną regenerację wkładu, wymianę obudów kluczy, dorobienie grotów i – jeśli to możliwe – przełożenie transponderów bez konieczności kodowania. Zobacz usługę: Naprawa stacyjki Honda Civic VII (2000–2006)
Co zastaliśmy po rozpakowaniu przesyłki?
- stacyjka była mocno zanieczyszczona i stawiała wyraźny opór przy obrocie klucza,
- część zapadek wewnątrz wkładu była zużyta – nie wracały do pozycji i powodowały zacięcia,
- groty kluczy były wyrobione, a ich obudowy popękane,
- klucze nie posiadały pilota – zawierały tylko transponder immobilisera, który wymagał przełożenia do nowej obudowy.
Jak przebiegała naprawa?
1. Regeneracja wkładu stacyjki
Pierwszy etap to dokładna diagnostyka i rozbiórka wkładu. Po rozłożeniu wszystkiego na części:
- wyczyściliśmy dokładnie wnętrze,
- wymieniliśmy zużyte zapadki i sprężynki,
- dopasowaliśmy cały układ zapadek do klucza klienta aby można było obsługiwać nadal całe auto jednym kluczem,
- przesmarowaliśmy mechanizm wysokiej klasy smarem technicznym.
Po złożeniu i przetestowaniu – stacyjka działała lekko, bez jakichkolwiek zacięć, z wyczuwalnym i płynnym przeskokiem między pozycjami zapłonu.
2. Dorobienie grotów i wymiana obudów
Stare groty kluczy były wyraźnie wytarte, co nie tylko pogarszało komfort użytkowania, ale mogło znów doprowadzić do szybszego zużycia nowo naprawionej stacyjki.
- dlatego dorobiliśmy nowe groty na podstawie numeracji zapadek wkładu stacyjki – nie kopiując błędów z wyrobionych kluczy,
- użyliśmy do tego naszej cyfrowej maszyny Silca Futura, która pozwala na cięcie z dokładnością do dziesiątych części milimetra,
- przełożyliśmy oryginalne transpondery immobilisera do nowych, solidnych obudów kluczy,
- spasowaliśmy i zmontowaliśmy wszystko tak, by całość wyglądała i działała jak z fabryki.
3. Test końcowy i wysyłka do Płocka
Na koniec wszystko dokładnie sprawdziliśmy:
- klucze działały lekko,
- stacyjka obracała się bez oporu,
- transpondery były wykrywane bez problemu – bez potrzeby ponownego programowania.
Gotowy zestaw – stacyjka + 2 nowe klucze z grotami i przełożonymi transponderami – został starannie zapakowany i odesłany do klienta do Płocka.
Płatność? Wygodnie online – jak zawsze, szybko i bez komplikacji.
Zobacz, jak wygląda taka naprawa
Chcesz podejrzeć, jak wygląda proces naprawy stacyjki i kluczy w Hondzie? Zajrzyj na nasz kanał YouTube – tam pokazujemy wszystko krok po kroku:
Dlaczego to działa?
- regenerujemy – zamiast wymieniać – oryginalne wkłady stacyjek,
- dorabiamy groty według stacyjki, nie zużytych kluczy,
- pracujemy na sprzęcie premium (Silca Futura)
- obsługujemy całą Polskę wysyłkowo,
- przełożenie elektroniki klucza – bez konieczności programowania.
Masz Hondę Civic VII z silnikiem K20A2 i problemy ze stacyjką?
W takim aucie nie warto iść na kompromis – wszystko ma działać pewnie i precyzyjnie.
- zleć demontaż w warsztacie,
- wyślij stacyjkę do nas,
- a my zajmiemy się resztą – tak jak w przypadku klienta z Płocka.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami – wszystko wytłumaczymy krok po kroku.