Honda HR-V II 2013 – zacięta stacyjka, zużyte klucze i pełna regeneracja. Tak to załatwiliśmy!
Czasem wszystko działa świetnie… aż pewnego dnia klucz przestaje się obracać w stacyjce, auto nie chce odpalić, a obudowa klucza ledwo trzyma się całości. Właśnie z taką sytuacją zgłosił się do nas właściciel Honda HR-V II generacji z 2013 roku, który znalazł naszą usługę naprawy stacyjek w internecie i postanowił działać zanim auto całkowicie odmówi posłuszeństwa.
Klient zorganizował demontaż stacyjki w swoim warsztacie w Elblągu, a potem przesłał ją do nas razem z dwoma kluczami. Prosił o naprawę mechanizmu, wymianę obudów i – jeśli się da – dorobienie grotów. Sprawdź naszą usługę: Naprawa stacyjki Honda HR-V II (2013–2021)
Co dokładnie się działo?
Z informacji od klienta wynikało, że:
-
klucz obracał się w stacyjce z dużym oporem,
-
czasami w ogóle nie dało się uruchomić zapłonu,
-
klucze miały zużyte groty i pęknięte obudowy,
-
oba były bez pilota – miały tylko transponder immobilisera.
Po rozpakowaniu przesyłki szybko się potwierdziło – stacyjka ledwo pracowała, wnętrze było mocno zabrudzone, a klucze wyglądały na mocno przeżyte.
Jak naprawiliśmy temat?
1. Pełna regeneracja stacyjki
Rozebraliśmy wkład na czynniki pierwsze. Co znaleźliśmy?
- mnóstwo starego, zaschniętego smaru,
- zużyte zapadki i osłabione sprężynki,
- mechaniczne zużycie, które powodowało zacinanie.
Po dokładnym czyszczeniu i wymianie elementów zużywających się, dopasowaliśmy ułożenie zapadek do fabrycznego wzoru klucza. Po złożeniu wszystko działało gładko – klucz chodził lekko, bez przeskoków i z pełnym powrotem po przekręceniu na pozycję zapłonu.
2. Dorobienie grotów i nowe obudowy
Oryginalne groty były już na granicy używalności. Zamiast kopiować ich błędy, docięliśmy nowe groty na podstawie naprawionego mechanizmu stacyjki – to najlepszy sposób, by wszystko działało tak, jak powinno.
Do tego wykorzystaliśmy naszą maszynę Silca Futura – cyfrową wycinarkę o najwyższej precyzji. Dzięki niej nowe groty były identyczne z tym, co fabrycznie przewidziano dla tego modelu a co zatym idzie nadal działają w zamkach pojazdu.
Przełożyliśmy transpondery z oryginalnych kluczy do nowych obudów.
Efekt? Dwa odnowione klucze, działające jak nowe, gotowe na kolejne lata pracy.
3. Test końcowy i wysyłka
Na koniec przetestowaliśmy wszystko jeszcze raz – klucze, stacyjkę, spasowanie. Wszystko działało perfekcyjnie.
Całość została zabezpieczona i wysłana z powrotem do Elbląga.
Klient opłacił usługę online – szybko i wygodnie przez BLIK.
Twoja Honda HR-V ma już dość blokującej się stacyjki?
Jeśli:
-
klucz nie obraca się jak dawniej,
-
obudowa pęka w dłoni,
-
a stacyjka chodzi coraz ciężej…
Działaj, zanim stacyjka zablokuje sie na dobre. My ogarniemy wszystko – od naprawy stacyjki, przez dorobienie grotów, po nowe obudowy i przekładki transponderów.
Zorganizuj demontaż u siebie, wyślij stacyjkę i klucze – a my zajmiemy się resztą. Masz pytania? Daj znać – wszystko wyjaśnimy i przeprowadzimy Cię przez cały proces.
Dlaczego klienci wybierają nas?
- naprawiamy stacyjki – zamiast wymieniać na nowe,
- dorabiamy groty na podstawie mechanizmu, nie starego klucza,
- wymieniamy obudowy i przeprowadzamy bezpieczne przekładki transponderów i pilotów,
- używamy sprzętu klasy premium – Silca Futura,
- obsługujemy zdalnie klientów z całej Polski,
- doradzamy na każdym etapie – bez stresu i zbędnych formalności.
Zobacz, jak pracujemy
Chcesz podejrzeć, jak wygląda naprawa stacyjki i renowacja kluczy? Na naszym kanale YouTube znajdziesz materiał wideo pokazujący cały proces: