Honda Accord VII 2.0 VTEC (2008) – naprawa stacyjki i renowacja kluczy z pilotem i sztywnym grotem
Honda Accord VII to model, który bardzo dobrze się starzeje – szczególnie w wersji z niezawodnym silnikiem 2.0 VTEC. Komfort, jakość wykonania i solidność – wszystko to sprawia, że wielu kierowców do dziś nie zamieniłoby tego auta na nowsze. Ale nawet w najlepszym samochodzie z czasem zużywają się mechaniczne elementy – tak jak w tym przypadku: zablokowała się stacyjka, a klucze zaczęły się zacinać.
Klient, który zgłosił się do nas z tym problemem, korzystał z dwóch oryginalnych kluczy z pilotem i immobilizerem, ale – co istotne – były to klucze z klasycznym, nierozkładanym grotem, nie w formie scyzoryka. Po znalezieniu naszej usługi online, zdecydował się wysłać do nas wkład stacyjki oraz oba klucze do kompleksowej regeneracji. Zobacz usługę: Naprawa stacyjki Honda Accord VII (2002–2008)
Co dostaliśmy do serwisu?
- Stacyjka – zacinała się, klucz często nie chciał się obrócić lub wrócić do pozycji po zapłonie.
- Dwa klucze z pilotem i transponderem, ale ze sztywnym grotem – obudowy popękane, przyciski zużyte, groty wytarte.
Jak przebiegała naprawa?
1. Regeneracja stacyjki – od środka
Po rozbiórce wkładu stacyjki szybko zidentyfikowaliśmy przyczynę:
- zużyte zapadki nie wracały do swojej pozycji,
- mechanizm był zanieczyszczony i wysuszony,
- część sprężynek była osłabiona lub zerwana.
Przeprowadziliśmy pełen proces regeneracji:
- czyszczenie i usuwanie opiłków,
- wymiana zapadek i sprężynek,
- precyzyjne dopasowanie mechanizmu,
- testowanie po złożeniu.
Dzięki temu stacyjka działa teraz gładko, lekko i bez zacięć, jak w nowym aucie.
2. Nowe groty i obudowy do kluczy
Stare groty były mocno wyeksploatowane. Skopiowanie ich 1:1 nie miało sensu – dlatego:
- docięliśmy nowe groty na podstawie zapadek wkładu stacyjki,
- wykorzystaliśmy maszynę Silca Futura – do komputerowego cięcia,
- efekt? Nowy klucz pasuje idealnie również do zamków, bez żadnych luzów czy przeskoków.
Obudowy zostały wymienione na nowe – z zachowaniem stylu klucza ze stałym grotem i miejscem na elektronikę i transponder.
Przełożyliśmy:
- elektronikę pilota (przyciski + płytkę),
- wymieniliśmy baterie na nowe,
- transponder immobilisera,
- wszystko spasowaliśmy i złożyliśmy jak fabrycznie.
3. Test i wysyłka
Po zakończonej naprawie przetestowaliśmy cały zestaw:
- stacyjka – działa bez oporu,
- klucze – obracają się lekko,
- immobiliser – poprawnie rozpoznaje transponder,
- przyciski pilota – działają bez zarzutu.
Całość została solidnie zapakowana i odesłana do klienta, gotowa do zamontowania w aucie. Klient opłacił usługę online – szybko, bez problemu.
Zobacz, jak wygląda cały proces
Na naszym kanale YouTube możesz zobaczyć, jak wygląda taka naprawa od A do Z – z bliska, bez tajemnic:
Dlaczego warto skorzystać z naszej usługi?
- regenerujemy oryginalne stacyjki – nie wymieniamy „na ślepo”
- dorabiamy groty na podstawie stacyjki – nie zużytego klucza,
- przeprowadzamy kompleksową renowację kluczy – bez potrzeby kodowania,
- pracujemy na sprzęcie premium (Silca Futura),
- obsługujemy całą Polskę – wystarczy wysłać zestaw do nas.
Masz podobny problem w swojej Hondzie Accord VII?
Stacyjka się zacina? Klucze mają pęknięte obudowy, przyciski nie działają, a grot ledwo wchodzi do zamka? Wyślij stacyjkę i klucze do nas – naprawimy, dorobimy, odświeżymy. Masz pytania? Skontaktuj się z nami – chętnie wszystko wyjaśnimy i doradzimy, jak przygotować przesyłkę.