Dlaczego nie warto czekać z naprawą zamka samochodowego? Przykład z życia – Honda Civic VII z Kielc
Zamek w drzwiach samochodu to jeden z tych elementów, o których najczęściej przypominamy sobie dopiero wtedy, gdy zaczyna sprawiać problemy. Niestety – wielu kierowców ignoruje pierwsze oznaki zużycia, co może prowadzić do dużo poważniejszych i kosztowniejszych awarii. Doskonałym przykładem jest przypadek naszego klienta z Kielc, właściciela Hondy Civic VII generacji, który zamówił u nas naprawę wkładu zamka drzwi kierowcy.
Objawy, które były ignorowane
Jak relacjonował klient, zamek od dłuższego czasu działał „na pół gwizdka” – klucz coraz częściej się zacinał, wkład chodził ciężko, a wkładanie i przekręcenie klucza wymagało sporego wysiłku. Zamiast od razu zareagować, właściciel auta przez kilka miesięcy radził sobie „na siłę”.
Efekt? Całkowite zablokowanie zamka i dodatkowo uszkodzony grot klucza, który ostatecznie wytarł się do tego stopnie że konieczna była wymiana obudowy i docięcie nowego grotu.
Jak wyglądała naprawa?
Po otrzymaniu uszkodzonego wkładu w naszym serwisie, rozpoczęliśmy standardową procedurę:
1. Dorobienie nowego grotu klucza
Z racji uszkodzenia grotu oryginalnego klucza, w pierwszej kolejności wykonaliśmy nowy grot z precyzją do setnych milimetra. Wykorzystaliśmy do tego maszynę komputerową Silca Futura, która umożliwia idealne odwzorowanie fabrycznego wzoru grotu – nawet jeśli oryginał jest już mocno zużyty.
2. Czyszczenie i diagnostyka wkładu
Po rozebraniu zamka okazało się, że jego wnętrze było zabrudzone, zakurzone, a zapadki mocno zużyte. To właśnie dlatego wkład zacinał się i ostatecznie przestał działać. Wszystkie elementy dokładnie wyczyściliśmy, usunęliśmy zabrudzenia i stary smar.
3. Wymiana zużytych zapadek
Następnie przeszliśmy do wymiany zużytych zapadek oraz spręzynek – to one odpowiadają za prawidłową współpracę klucza z zamkiem. Zużycie tych części skutkuje zacinaniem i błędnym „odczytem” klucza. Po wymianie wkład działał jak nowy.
4. Test i kontrola jakości
Zregenerowany zamek został złożony, przetestowany z nowym grotem klucza i dokładnie sprawdzony pod kątem płynności działania oraz odporności na zacięcia. Dopiero po pozytywnym teście odesłaliśmy go z powrotem do klienta.
Co pokazuje ten przypadek?
-
Czekanie pogarsza stan techniczny zamka – w tym przypadku doprowadziło do dodatkowego uszkodzenia klucza.
-
Wcześniejsza reakcja mogła oszczędzić czas i pieniądze – bez potrzeby dorabiania grotu.
-
Regeneracja to skuteczna alternatywa dla wymiany, nawet w zaawansowanych przypadkach.
Jak wygląda naprawa krok po kroku?
-
Zamów usługę na w naszym sklepie internetowym,
-
Zdemontuj wkład lub poproś mechanika o pomoc,
-
Wyślij wkład i klucze kurierem do naszego serwisu,
-
My zajmiemy się resztą – czyścimy, naprawiamy, testujemy,
-
Naprawa w naszym warsztacie trwa jedeń dzień roboczy.
Nie zwlekaj – zadbaj o zamek, zanim będzie za późno!
Jeśli zauważyłeś, że zamek w Twojej Hondzie zaczyna się zacinać, nie czekaj aż sytuacja się pogorszy. Reaguj od razu – oszczędzisz sobie nerwów, kosztów i stresu.
Zobacz zdjęcia z realizacji tego konkretnego przypadku – przekonasz się, jak wygląda zamek „przed” i „po” naprawie, zobacz również film z którego dowiesz się jak naprawiamy zamki do samochodów Honda. Masz podobny problem? Napisz do nas lub zamów naprawę online, a zajmiemy się resztą.