Dlaczego nie warto czekać z naprawą zamka samochodowego? Przykład z życia – Honda Civic VII z Kielc

Zamek w drzwiach samochodu to jeden z tych elementów, o których najczęściej przypominamy sobie dopiero wtedy, gdy zaczyna sprawiać problemy. Niestety – wielu kierowców ignoruje pierwsze oznaki zużycia, co może prowadzić do dużo poważniejszych i kosztowniejszych awarii. Doskonałym przykładem jest przypadek naszego klienta z Kielc, właściciela Hondy Civic VII generacji, który zamówił u nas naprawę wkładu zamka drzwi kierowcy.

Objawy, które były ignorowane

Jak relacjonował klient, zamek od dłuższego czasu działał „na pół gwizdka” – klucz coraz częściej się zacinał, wkład chodził ciężko, a wkładanie i przekręcenie klucza wymagało sporego wysiłku. Zamiast od razu zareagować, właściciel auta przez kilka miesięcy radził sobie „na siłę”.

Efekt? Całkowite zablokowanie zamka i dodatkowo uszkodzony grot klucza, który ostatecznie wytarł się do tego stopnie że konieczna była wymiana obudowy i docięcie nowego grotu.


Jak wyglądała naprawa?

Po otrzymaniu uszkodzonego wkładu w naszym serwisie, rozpoczęliśmy standardową procedurę:

1. Dorobienie nowego grotu klucza

Z racji uszkodzenia grotu oryginalnego klucza, w pierwszej kolejności wykonaliśmy nowy grot z precyzją do setnych milimetra. Wykorzystaliśmy do tego maszynę komputerową Silca Futura, która umożliwia idealne odwzorowanie fabrycznego wzoru grotu – nawet jeśli oryginał jest już mocno zużyty.

2. Czyszczenie i diagnostyka wkładu

Po rozebraniu zamka okazało się, że jego wnętrze było zabrudzone, zakurzone, a zapadki mocno zużyte. To właśnie dlatego wkład zacinał się i ostatecznie przestał działać. Wszystkie elementy dokładnie wyczyściliśmy, usunęliśmy zabrudzenia i stary smar.

3. Wymiana zużytych zapadek

Następnie przeszliśmy do wymiany zużytych zapadek oraz spręzynek – to one odpowiadają za prawidłową współpracę klucza z zamkiem. Zużycie tych części skutkuje zacinaniem i błędnym „odczytem” klucza. Po wymianie wkład działał jak nowy.

4. Test i kontrola jakości

Zregenerowany zamek został złożony, przetestowany z nowym grotem klucza i dokładnie sprawdzony pod kątem płynności działania oraz odporności na zacięcia. Dopiero po pozytywnym teście odesłaliśmy go z powrotem do klienta.


Co pokazuje ten przypadek?

  • Czekanie pogarsza stan techniczny zamka – w tym przypadku doprowadziło do dodatkowego uszkodzenia klucza.

  • Wcześniejsza reakcja mogła oszczędzić czas i pieniądze – bez potrzeby dorabiania grotu.

  • Regeneracja to skuteczna alternatywa dla wymiany, nawet w zaawansowanych przypadkach.


Jak wygląda naprawa krok po kroku?

  1. Zamów usługę na w naszym sklepie internetowym,

  2. Zdemontuj wkład lub poproś mechanika o pomoc,

  3. Wyślij wkład i klucze kurierem do naszego serwisu,

  4. My zajmiemy się resztą – czyścimy, naprawiamy, testujemy,

  5. Naprawa w naszym warsztacie trwa jedeń dzień roboczy.


Nie zwlekaj – zadbaj o zamek, zanim będzie za późno!

Jeśli zauważyłeś, że zamek w Twojej Hondzie zaczyna się zacinać, nie czekaj aż sytuacja się pogorszy. Reaguj od razu – oszczędzisz sobie nerwów, kosztów i stresu.

Zobacz zdjęcia z realizacji tego konkretnego przypadku – przekonasz się, jak wygląda zamek „przed” i „po” naprawie, zobacz również film z którego dowiesz się jak naprawiamy zamki do samochodów Honda. Masz podobny problem? Napisz do nas lub zamów naprawę online, a zajmiemy się resztą.

Naprawa wkładu zamka Honda Civic VII 2000 - 2006 Naprawa wkładu zamka do auta Honda Civic VII. Wkład zamka należy zdemontować samodzielnie i dostarczyć do naszego serwisu, a my naprawimy go w ciągu jednego dnia roboczego.
Cena
249,00 PLN
Dodaj do koszyka


Produkty i usługi powiązane
Powiązane wpisy