Naprawa stacyjki SUZUKI GRAND VITARA 2.0 HDI (2005) – przypadek z Rzeszowa
Dziś chcemy podzielić się jedną z ciekawszych napraw, które ostatnio wykonaliśmy w naszym warsztacie. Klient z Rzeszowa przesłał nam uszkodzoną stacyjkę wraz z kluczami do SUZUKI GRAND VITARA 2.0 HDI z 2005 roku. Problemy ze stacyjkami w starszych autach 4x4 to dość powszechna sprawa, ale każda naprawa ma swoje unikalne wyzwania. Oto, jak poradziliśmy sobie z tym zadaniem.
Problem zgłoszony przez klienta
Klient zauważył, że włożenie i przekręcenie klucza w stacyjce stało się niemal niemożliwe. Kilka razy udało się uruchomić samochód po dłuższym "manewrowaniu", ale sytuacja szybko się pogarszała. Z racji dużych problemów z uruchamianiem auta, zdecydował się na przesłanie nam stacyjki do naprawy.
Diagnoza uszkodzenia
Po otrzymaniu przesyłki przystąpiliśmy do analizy problemu. Po wstępnym rozebraniu stacyjki okazało się, że:
- Wkład stacyjki był mocno zużyty – wieloletnie użytkowanie i osadzanie się brudu spowodowały zatarcie mechanizmu.
- Zapadki wewnątrz mechanizmu były wyrobione – ich kształt nie odpowiadał już oryginalnemu profilowi klucza, co uniemożliwiało jego prawidłowe działanie.
- Uszkodzone sprężynki – odpowiedzialne za prawidłowe ułożenie zapadek, w kilku miejscach były uszkodzone lub zablokowane przez zabrudzenia.
Proces naprawy
Naprawa stacyjki to precyzyjna praca, która wymaga odpowiedniego sprzętu i doświadczenia. Oto kroki, jakie podjęliśmy:
-
Dokładne oczyszczenie mechanizmu
Zaczęliśmy od całkowitego rozebrania stacyjki i usunięcia nagromadzonego brudu oraz starych smarów. Czyszczenie odbyło się przy użyciu specjalistycznych preparatów, które nie uszkadzają delikatnych elementów. - Wymiana sprężyn
Uszkodzone sprężynki zostały wymienione na nowe, co przywróciło pełną funkcjonalność mechanizmu. -
Wymiana zapadek
Zużyte zapadki zostały wymienione na nowe, zgodne z profilem klucza klienta. Dzięki temu mechanizm odzyskał precyzję działania. -
Smarowanie i składanie
Po zakończeniu regeneracji mechanizmu wszystkie elementy zostały odpowiednio nasmarowane, co zapewni ich płynną pracę w przyszłości. Następnie złożyliśmy stacyjkę, dbając o idealne dopasowanie każdego elementu.
Testy po naprawie
Zanim odesłaliśmy stacyjkę do klienta, przeprowadziliśmy szczegółowe testy:
- Wielokrotne wkładanie i wyjmowanie klucza.
- Sprawdzanie płynności przekręcania w każdej pozycji (ACC, ON, START).
Stacyjka działała jak nowa – klucz wchodził bez oporu, ruch mechanizm był płynny, a wszystkie funkcje działały bez zarzutu.
Podsumowanie i opinia klienta
Po odesłaniu naprawionej stacyjki do Rzeszowa klient skontaktował się z nami, aby wyrazić swoje zadowolenie. Auto działa bez zarzutu, a stacyjka została zamontowana z powrotem bez żadnych trudności. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc!
Jeśli masz podobny problem ze swoją stacyjką – niezależnie od marki i modelu auta – zapraszamy do kontaktu. Działamy szybko, profesjonalnie i z dbałością o każdy detal. U nas każda stacyjka ma szansę na drugie życie.
Chcesz zobaczyć, jak naprawiamy stacyjki? Zapraszamy do zapoznania się z materiałem fotograficznym i filmami pokazującym jak naprawiamy stacyjki na naszym kanale YouTube.