Zablokowana stacyjka w BMW E60 – historia Pani Karoliny
Do naszego warsztatu trafiła ostatnio stacyjka z BMW serii 5 (model E60 z 2010 roku), należąca do Pani Karoliny. Klientka natrafiła na naszą usługę w sklepie internetowym, szukając ratunku po całkowitym unieruchomieniu stacyjki.
Jak do tego doszło?
Przez dłuższy czas Pani Karolina ignorowała pierwsze objawy zacinania się stacyjki. W pewnym momencie, zamiast zająć się naprawą, postanowiła „na szybko” poradzić sobie ze sprawą, stosując popularny preparat WD-40. Niestety, tego typu smar – choć potrafi pomóc w wielu sytuacjach – w przypadku precyzyjnych mechanizmów, jak wkład stacyjki, potrafi wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Efektem było całkowite zablokowanie wkładu stacyjki.
Ponieważ kluczyk nie dawał się już obrócić, mechanik musiał zdemontować całą kolumnę kierowniczą razem ze stacyjką, aby umożliwić nam przeprowadzenie naprawy. Po dostarczeniu zestawu do naszego warsztatu, przystąpiliśmy do działania.
Jak przebiegała naprawa?
- rozblokowanie stacyjki – udało nam się przywrócić możliwość obrotu kluczyka,
- demontaż wkładu – dokładnie rozebraliśmy cały mechanizm,
- czyszczenie – elementy zostały starannie umyte w alkoholu izopropylowym, by usunąć resztki smaru i zanieczyszczeń,
- wymiana zużytych części – uszkodzone zapadki i sprężynki zostały zastąpione nowymi,
- smarowanie i montaż – zastosowaliśmy odpowiedni smar techniczny przeznaczony do precyzyjnych mechanizmów, po czym złożyliśmy wszystko w całość.
Efekt? Stacyjka działa jak nowa – lekko, płynnie i bez najmniejszych zacięć.
Masz podobny problem?
Nie czekaj, aż drobna usterka przerodzi się w poważny (i kosztowny) problem. Wystarczy zdemontować stacyjkę i dostarczyć ją do nas – resztą zajmiemy się my. Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas lub odwiedź nasz sklep internetowy – pomożemy szybko i skutecznie!