Kiedy dobra rada to… zła rada — historia stacyjki Volkswagena Golfa V Pani Zuzanny

Problemy ze stacyjką to temat, który często lekceważymy — do czasu, aż samochód zupełnie odmówi współpracy. Przekonała się o tym Pani Zuzanna, właścicielka Volkswagena Golfa V, która od pewnego czasu zauważała, że stacyjka w jej aucie coraz częściej się zacina. Jak to bywa, w takich sytuacjach nie brakuje "złotych rad". Znajomy podpowiedział, żeby spryskała stacyjkę popularnym środkiem typu WD-40… I to był błąd.

Co się stało?

WD-40 rzeczywiście potrafi rozpuścić stary smar i wypłukać zabrudzenia, ale w przypadku stacyjek samochodowych oznacza to tylko jedno — uwolnienie zastałych, przybrudzonych zapadek, które zaczynają się blokować. W efekcie, zamiast poprawy, doszło do całkowitego zablokowania wkładu stacyjki.

Na domiar złego awaria przytrafiła się w terenie, z dala od domu. Znajomy, chcąc pomóc, próbował "na siłę" przekręcić klucz, co doprowadziło do uszkodzenia tzw. kopyta, czyli obudowy wkładu stacyjki.

Efekt? Samochód nie ruszył z miejsca, konieczne było wezwanie lawety i przetransportowanie auta do warsztatu.


Jak przebiegła naprawa?

Mechanik, do którego trafił Golf, zdemontował stacyjkę — aby to zrobić, musiał zdjąć kierownicę wraz z poduszką powietrzną. Zdemontowaną stacyjkę przesłał do naszego specjalistycznego warsztatu w Olsztynie, gdzie od lat zajmujemy się regeneracją i naprawą stacyjek samochodowych i motocyklowych.

Co zrobiliśmy krok po kroku:

  • rozblokowaliśmy zaciętą stacyjkę,
  • wyjęliśmy wkład stacyjki z kopyta,
  • dokładnie umyliśmy wszystkie elementy w alkoholu izopropylowym,
  • usunęliśmy zniszczone zapadki i sprężynki,
  • na podstawie odczytanego z wysokości zapadek kodu, wycięliśmy nowy grot klucza,
  • zamontowaliśmy nowe sprężynki i zapadki, dopasowane idealnie do klucza Pani Zuzanny,
  • całość została nasmarowana specjalistycznym smarem,
  • wkład zamontowaliśmy w nowym kopycie,
  • po dokładnych testach, gotową stacyjkę odesłaliśmy do warsztatu.

Czego uczy ta historia?

Po pierwsze — nie warto zwlekać z naprawą stacyjki do momentu, aż samochód stanie w miejscu. Zacinająca się stacyjka to wyraźny sygnał, że coś się zużywa i problem sam nie zniknie — przeciwnie, tylko się pogłębi.

Po drugie — warto ostrożnie podchodzić do "domowych sposobów" i dobrych rad znajomych. Niestety, popularne preparaty, jak WD-40, nie są przeznaczone do takich mechanizmów i mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku.

Po trzecie  — zbyt długie użytkowanie auta z uszkodzoną stacyjką doprowadziło do konieczności dorobienia nowego grotu klucza i wymiany uszkodzonego kopyta.


Masz podobny problem? Działaj zanim będzie za późno!

Zajmujemy się profesjonalną naprawą i regeneracją stacyjek samochodowych i motocyklowych. Możesz wysłać do nas zdemontowaną stacyjkę kurierem — my zajmiemy się resztą! Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.

Naprawa wkładu stacyjki do aut Skoda, Volkswagen, Audi, Seat 2009 - 2019 Naprawa stacyjki do aut Skoda, Volkswagen, Audi, Seat produkowanych w latach 2004 - 2014. Stacyjkę należy zdemontować samodzielnie i dostarczyć do naszego warsztatu.
Cena
399,00 PLN
Dodaj do koszyka

Obudowa wkładu stacyjki do Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 2009 - 2019 Nowa obudowa stacyjki z kostką do Skody, Volkswagena, Audi, Seata od 2009 - 2019
Cena
249,00 PLN
Dodaj do koszyka

Dorobienie grotu klucza na podstawie wzoru Oferujemy usługę dorabiania grotu klucza samochodowego. Usługa jest wykonywana na podstawie klucza, który klient musi dostarczyć do naszego warsztatu.
Cena
120,00 PLN
Dodaj do koszyka

Sprawdź galerię zdjęć z tej realizacji oraz film, w którym pokazujemy, jak krok po kroku naprawiamy stacyjki! Masz pytania? Skontaktuj się z nami — chętnie pomożemy! 


Powiązane wpisy